Önem derecesine göre sıralanmıştır:
1-) Emlak sayısı: Sitenize giren ziyaretçilerin %95 inden fazlası sitenizde emlak bulmak ümidiyle dolaşır. Sitenizde yeterince sayıda emlak bulamadıysa "Acaba internet sitelerinde yokda, portföylerinde varmıdır ?" diyerek sizi aramazlar. Siz oraya "Portföyümüz sitemizdekilerle sınırlı değildir" diye yazsanız bile aldırış etmezler. Çünkü onların çoğu internette emlak bulmak için dolaşırlar. Emlakçı bulmak için değil.
2-) Resim sayısı: Sitenizdeki emlakların resimleri yoksa, sizi arayan müşterilerin sayısı önemli bir ölçüde azalacaktır.
3-) Bilgi sayısı: Sitenizdeki emlakların özellikler bölümüne çok az bir bilgi yazarsanız. Bu eksi bir puandır.
4-) Hakkınızda detay : Bu sayfanız, ofisinizi övmekten çok, firmanızın detaylı bilgilerini vermeye yönelik olmalıdır. Telefon ve fax numaralarınız, Ofisinizin içten ve dıştan resimleri, Mümkünse çalışanların ve/veya sizin resimleriniz, Ofisinizin şehir planı üzerinde işaretlenmiş yeri ve açık adresi.
5-) Sade bir site: Sitenizi mümkün olduğu kadar sade tutmalısınız. Sayfalarınızdaki bütün boşlukları doldurmak zorunda değilsiniz.
6-) Emlak arama sistemi: Bazı internet meraklıları vardır. Sürekli internetten ve sitelerden bahsederler. Bu kişiler size rastladıkları zaman da sizin sitenizide eleştirip eksik bir şeyler ararlar. Sitenizde eksik bir şeyler bulurlarsa, internetten ve sitelerden ne kadar çok anladıklarını ispat etmiş olduklarını sanarlar. O yüzden sizin sitenizde de eksik ve yanlışlar bulmak zorundadırlar. Bu kişilerin dolduruşuna gelip, sitenize her türlü fonksiyonu veya süslemeyi koymaya kalkışmayın. Emlak arama sisteminize çok detaylı kriterler koyup emlak portallarına benzemeye çalışmayın. Emlak arama sisteminize seçimi zorunlu olmayan kriterler koysanız dahi ziyaretçi o kriteri seçer ve sırf o kriteri seçtiği için belki karşısına çıkacak 10 tane emlak sıralamasından mahrum kalır. Üstelik hangi kriterden dolayı emlak bulamadığını bilemez. Devamlı arama kriterlerini değiştirerek sinir olur durur. Bir emlak hakkında tabiki mümkün olan enfazla detayı girmelisiniz fakat bu kriterlerin hepsini emlak arama sisteminize koymak zorunda değilsiniz. Birçok emlak ofisinin sitesinde rastlıyoruz. Bazıları sitelerine yüzlerce emlak kaydetmişler fakat emlak arama sistemine o kadar çok kriter koymuş ki kaydedilmiş emlakların neredeyse hiçbirine ulaşmak mümkün değil. O kadar detaylı bir arama sisteminde en az 500,000 tane emlak olması gerekir ki ziyaretçi her arama yaptığında birşeyler görebilsin. Bunlardan hangisi sizin için en önemlisi ? : a-) Çok fonksiyonlu ve detaylı bir site ? b-) Çok süslü cicili bicili bir site ? c-) Arama motorlarında birinci çıkan bir site ? d-) En çok gezilen bir site ? e-) En çok müşteri getiren site ? . Tabiki en mantıklı olanı "En çok müşteri getiren site" olmalıdır. Fakat malesef ülkemizde çoğunlukla, başkalarınında kışkırtmalarıyla bu en önemli kriter, en az önemsenmiştir. Firma sahipleri internet sözkonusu olduğunda, mesleklerini ve para kazanmayı unutup, internet yarışına girmişlerdir.
İnternet reklamı verirken nelere dikkat etmeliyim ? :
Kelime hedefli reklamlar:
Kelime hedefli reklamlarda genel sayılabilecek anahtar kelimeleri seçmemenizi tavsiye ederiz. Bu sizin hem reklam mailyetinizi düşürür hemde daha fazla tıklama oranı olur. Yazdığınız her anahtar kelimenizin başına veya sonuna en çok emlak sattığınız semtleri veya şehirleri yazın. Şayet bu şekilde aldığınız tıklama sayısı sizin için yeterli değilse, o zaman ayrı bir reklam kampanyası daha yapıp genel anahtar kelimeleride yazabilirsiniz.
Adwords ve site hedefli reklamlar:
Bilgisayarınızda bir yeni klasör yarattırsanız, o klasörün içine girdiğinizde, adres çubuğunuzda o klasörün bilgisayarınızın neresinde olduğunu görürsünüz.
Örnek: C:\Muziklerim\Turkce Muzik\Sezen Aksu
Bu örneğe göre C isimli sabit diskinizdeki, "Muziklerim" klasörünün içindeki "Türkçe müzik" klasörünün içinde "Sezen Aksu" adında bir klasör var demektir. Bu mantığa göre Sezen Aksunun tüm müziklerini bu klasörün içine koyarsınız.
Bazı internet siteleride (Örneğin Relmed) aynı bu şekilde düzenlenmiştir. Aradaki tek fark bilgisayarınızda kasörlerinizin yeri \ (Ters slash) işaretiyle ayrılarak gösterilir. İnternettte ise / (Düz slash) işaretiyle ayrılır. Örnek : www.relmeds.net/emlak/tr/antalya/alanya/
İşte bu tip sitelerin (Sayıları pek azdır) sizi en çok ilgilendiren adreslerinde reklam verirseniz, Reklamınız daha verimli, daha ucuz ve hedef kitlenize daha yönelik olur.
Ayrıca sade siteleri seçerseniz, reklamınız daha fazla dikkat çeker ve tıklama oranı daha fazla olur. Üstelikde site hedefli reklamlarda tıklama oranının artması masrafınızı arttırmaz. Çünkü Google Adwords'ün site hedefli reklamları tıklama başı değil, gösterim başına ücretlendirilir.
Google Adwords yardım ve tavsiyelerinde daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Biz burada sadece birkaç önemli faktörü tavsiye etmek istedik.
0 yorum
Yorum Gönder