Özel Arama

İnternette reklam veripde verim alamadıysanız, mutlaka aşağıdaki hatalardan birini veya birkaçını yapmışsınızdır.

   1-) Rastgele ve emlakla ilgisi olmayan yada emlak haricinde  de konuları olan sitelere reklam vermiş olabilirsiniz.  Böyle birşey emlak reklamcılığında kesinlikle yapılmaması gereken bir reklam şeklidir. Bu kural internet dışındaki reklamlarınız içinde geçerlidir.  Örneğin zengin insanların okuduğu, fakat direk olarak emlak konusunun içinde olmayan bir dergi düşünün.  Okuyucu kitlesinin zengin insanlar olmasına rağmen o dergide reklam masrafı yapmak bir emlakçı için kesinlikle hatadır.  Şu bir gerçektir ki insanlar, (özellikle zengin insanlar) giyim, gıda, ufak tefek elektronik türünden fiatı düşük şeyleri hiç akıllarında olmadığı halde görünce akıllarına gelir ve satın alabilirler. Ama bir dergide veya bir sohbet sitesinde bir emlakçı reklamı görünce aklıllarına emlak almak gelipde, emlak almazlar.       Varsayalımki öyle bir çılgın zengin var ve canı sıkılınca emlak alıyor.  Peki o çılgın bile acaba sizin bölgenizde mi emlak almak isteyecek ?  Özetle; Emlak, seyyar olmayan ve pahalı bir varlık olduğu için, reklamlarıda ancak satılabileceği yerlerde yapılmalıdır. Aksi halde harcanan reklam masraflarının %98 i boşa gidebilir.  Bu internet içinde böyledir, diğer yerler içinde böyledir.  Unutmayın bir insan hayatı boyunca ortalama 8-9 kere emlak arar.  O zamanda tam araması gerektiği yerde arar.

   Bazı emlak sitelerinin dahi %75 lere varan konu dışı site trafikleri vardır. Eğer bilmeden bu tür bir siteye reklam vermişseniz verim alamamanız normaldir. Örneğin normalde aylık 5,000 ziyaretçisi olan bir emlak sitesine çok ziyaretçili bir otomobil sitesinden trafik sağlarsanız; o emlak sitesinin trafiği rahatlıkla 10,000 e çıkacaktır. Heleki Aşk meşk sitelerinden link sağlarsanız, o sitenin trafiğini 25-30 binlere bile çıkartabilirsiniz. Unutmayın ki emlak sitelerinin ziyaretçi sayısı normalde diğer konulu sitelerden az olur. Çünkü bir insan ömrü boyunca en fazla  5-10 kere emlak arar. Fakat başka konulu sitelerden o siteye link verirseniz bir sürü meraklı canı sıkılınca iş olsun diye emlak sitesinin linkini de tıklar. Eğer o sitede de sizin reklamınız varsa belkide onuda tıklar veya tıklamaz ancak her halukarda o reklam size gereksiz para harcatmış olur. Bu konuda tavsiyelerimiz:

-- Reklam vereceğiniz siteyi veya sitenin sayfasını kontrol edin. Eğer sayfalarda emlak konusu dışında başka linkler varsa; mutlaka ki o diğer konulardanda o emlak sayfasına da linkler vardır. Öyleyse o sayfaya veya siteye reklam vermek iyi bir fikir değildir.

-- Reklam vereceğiniz siteyi veya sayfayı arama makinelerinde kontrol edin. Eğer sizin bölgenizde emlak arandığında çıkmıyorsa, istediği kadar trafiği yüksek olsun o sayfaya reklam vermeyin.

-- Özellikle portal konumundaki büyük firmaların emlak sitelerine veya sayfalarına yüksek reklam fiatı ödemeyin. Oralarda emlak satan çok olabilir ama emlak arayan çok azdır. Çünkü ziyaretçiler emlak aramazken emlak linkini görünce aklına emlak gelen ziyaretçilerdir. Girmişkende "şu bizim satılık evi bir kaydedelim bari" deyip orada ilan bırakır. Oysaki gerçekten emlak arayan kişi google arama makinesine girer ve nerede emlak arıyorsa ona göre arama yapar.

  Not: Bizim emlak konulu ziyaretçi oranımız %99.99 dur. Çünkü emlak konusu dışındaki herhangi bir sitede linkimiz veya reklamımız yoktur.

   3-) Ziyaretçisi az olan bir siteye faiş fiatla reklam bedeli ödemiş olabilirsiniz.

   Malesef reklam bedelleri site sahipleri tarafından ( Türkiyede ) aşırı abartılmış durumdadır.  Bu yüzdende sitelerin birçoğu sahte reklamlarla doludur. ( Evet, yanlış okumadınız. Sahte reklamlar ).

   Türkiyedeki internet sitelerinin çoğu kurulduğundan bu yana tek bir gerçek reklam alamamıştır ( Google reklamları hariç ).  Gerçek reklam alabilmek için, sitelerine reklam verenler varmış gibi göstermek amacıyla sitelerini bedava reklamlarla doldururlar.  Gerçek reklamlara ise reklam değerinin 100 katı fiat isterler.  Size bir gerçek örnek verelim :

   Şu anda antalya ile ilgili bir tanıtım sitesi var ( Adını veremiyoruz ) .  Site trafiği tahminen aylık 1500-2000 ziyaretçi civarında. Ana sayfasında reklam bedeli ise aylık 1500 dolar.   Siteye birkaç tanede sahte reklam koymuşlar fakat emin olunki, aylık 150 dolara dahi reklam bulması imkansızdır. Çünkü o sitede öyle bir reklamın değeri en fazla aylık (Ana sayfada olursa) 7-8 dolardır  .  Üstelik sadece Antalyada iş yapan kişilerin işine yarayabilir. diğerleri için en fazla 1-2 dolar eder.   Yahoo bile 299 dolar hemde yıllık.

   Başka bir gerçek örnek:  Emlak sitelerinden biri sitesine reklam almaya çalışmakta.  Fiat için sorunuz diyor ama Türkiyede genel olduğu gibi muhtemelen yine faiş bir fiat isteyecek. Fakat bu sitede dikkat edilmesi gereken nokta sitenin aylık ziyaretçi sayısı.  Kendilerine soracak olursanız günde 1700 civarında ziyaretçileri varmış. Buna göre aylık ziyaretçi sayısı 51,000 kişi oluyor.   Aslında bizce bu site kötü niyetli değil, çünkü ispatlamayada çalışmış ve gerçektende günlük 1700 hit almakta.  Fakat Hit ne demek ? bunu bilmedikleri için sizide bilmeden yanıltmış oluyorlar.  Ziyaretçi istatistik programlarının diline göre terimlere bakınız:

Hit: O siteden talep edilen her türlü dosya sayısı.

   Yani diyelimki bir kişi bir siteye girdi ve o sitede 10 tane sayfayı tıkladı. Sayfalarda ise ortalama 7 şer tane resim varsa, (Sitenin logosu, süsleme ve buton gifleri v.s) 70 kere resimler dolayısıyla hit yapılmıştır.  10 kerede sayfaların kendisinin açılmasından dolayı hit olur. Etti 80. iki kerede yenile tuşuna basa kolaylıkla 100 eder. Yani tek bir ziyaretçi birkaç dakika içinde 100 hit, hatta 200 hit yapabilir.


Pages: O siteden talep edilen sayfa sayısı.

Diyelimki bir kişi siteye girdi ve 15 sayfa tıkladı. O zaman Pages kriteri 15 sayı artar.


Visits: Ziyaret edilme sayısı. Fakat yanlış anlamayın ziyaretçi sayısı değil, ziyaret edilme sayısıdır.

 Yani aynı kişi kısa süre içinde iki kere siteye girip çıkmışsa bu kriter 2 kere artar.


Unique visitors : En nihayet gerçek ziyaretçi sayısına geldik. İşte ziyaretçi sayısı budur.


   Yukarıdaki konuya tekrar dönersek; bu kişilerin günlük 1700 kişi sandığı şey aslında günlük 100-150 kişi civarındadır. Fakat bu siteye özgü bir başka kriteri daha göz önünde bulundurursak aslında gerçek ziyaretçi sayısı günlük 60-70 kişi civarındadır.  Çünkü kendi sunduğu fakat anlamadığı verilere göre girişlerin yarısına yakını, cinsel (p..no siteleri)  sahipleri tarafından yapılan kasıtlı ve farklı amaçlı tıklamalar.

   4-) Anahtar kelimeye dayalı reklam verip, çok genel olan anahtar kelimeleri seçmiş olabilirsiniz.

  Anahtar kelimeye dayalı reklamlarda çok genel olan kelimelere ağırlık verirseniz, reklamlarınız daha pahalıya patlayacaktır. Çünkü yapılan tıklamaların çoğu boşa gider. Örneğin anahtar kelime olarak sadece "emlak" yazarsanız, Türkiyenin heryerinden emlak arayan kişiler reklamınızı tıklayıp size boşa para harcatabilirler. Unutmayınki en popüler ve en kapsamlı bir emlak ofisi dahi Türkiyedeki emlakların ancak binde 1'ine hitap edebilir. Geri kalmış bölgelerde internete girilmediğini varsaysak bile, diğer tüm bölgeleri hesaba kattığınızda ödediğiniz reklam ücretinin en az %90 ı boşa gider.  Anahtar kelimeniz ne olursa olsun yanına mutlaka bulunduğunuz ili veya ilçeyi ilave etmeniz gerekir. Örneğin "emlak istanbul" , "satılık villa bodrum" gibi anahtar kelimeler yazmalısınız. Yazmazsanız Türkiye çapında ücret ödemiş olursunuz.

   5-) Reklam verirken süslü siteleri seçmiş olabilirsiniz.

  İnterneti tam olarak henüz kavramamış olan kişiler genelde süslü ve cicili bicili sitelerin daha iyi site olduklarını sanırlar. Aslında tam aksinedir. Çünkü süslü siteler genelde teknik bakımdan zayıf sitelerdir. Google u örnek alın, bünyesinde yüzlerce ve en yetenekli grafikerleri olduğu halde, ana sayfasını dahi süslememiş ve gayet sade bırakmıştır. Ayrıca, reklamlarınızın net ve sade bir ortamda daha fazla dikkat çekeceğini unutmamalısınız.

   6-) Reklamınız her türlü kıvır zıvırın arasında kaybolmuş olabilir.

   Nedendir anlaşılmaz ama Türkiyede yapılan sitelerin çoğu aşırı kalabalık sayfalarla doludur. Sayfalarda bulunanların çoğuda kıvır zıvırdan ibarettir. Taktik aynen şudur. Koca bir dikdörgen sayfa yapıcaksın.  Sonra o sayfaya küçük küçük paragraflar halinde süsler, resimler, gifler, animasyonlar, sahte reklamlar, hava durumu, currency converter vs aklına ne gelirse dolduracaksın ( Ama en ufak bir boşluk kalmamalı).  İçerik olarak baktığınızda ise o kalabalığa rağmen bu tür sitelerin çoğunda ya içerik sıfırdır ya bayat içeriktir. Veya başka siteden kopyalama içeriktir. Böyle bir sitede reklam verirseniz reklamınız onca kıvır zıvır arasında kaybolur. Reklam vereceğiniz site sade olmalıdırki reklamınız dikkat çeksin.

   7-) Sık yapılan bir hata. Kendi siteniz emlak ofisinize müşteri çekemiyor olabilir.

  İnternette reklam veren bir çok emlak firmasının sitelerine dikkat ediyoruz. Bu firmaların sitelerine ziyaretçi girse bile eminizki ofislerini müşteri olarak arayanların sayısı çok azdır. Bu konuda sık yapılan hatalardan bir kaçı :

* Emlak arama sistemi:  Aslında bir emlak ofisinin sitesinde ideal olan sistem basit linklere tıklanarak emlaklara ulaşılan sistemdir.  Gelişmiş arama sistemi ise sadece emlak sayısı 300-400 adedi geçiyorsa kullanılmalıdır. Eğer öyle bile olsa sanki sitede onbinlerce emlak varmışcasına birçok kriterden oluşan arama sistemi yapılmamalıdır. Mesela en azından ziyaretçileri semt seçmek zorunda bırakmamalısınız. Hele ki içinde emlak bulunmayan semtleri arama listenizde bulundurursanız, en büyük hatayı yapmışsınız demektir. Ziyaretçileriniz sizin sitenize puan vermek için girmiyor. Sadece emlak aramak için giriyor. Sitenizde emlak bulamazsa derhal başka bir siteye girecektir. Heleki emlak varken bulamıyorsa, siteniz gerçektende sorunlu demektir.

* Sitenizde mutlaka ofisinizin içten ve dıştan resimlerini bulundurmalısınız. Hatta size belki kroluk gibi gelebilir ama ofis çalışanlarının ve kendinizin resminide bulundursanız iyi olur. Bu sistem özellikle ingiltere ve Amerikadaki emlakçılar arasında çok yaygın. İnternet sanal bir ortam olduğu için, müşteri güvenebileceği bir kaç kriter arar. Fotoğraflarınız ise içgüdüsel bir güven veren en önemli kriterdir.

0 yorum


İnternet Reklamcılığı Satış Pazarlama Nedir? Pazarlama Teknikleri İnternette Reklam Google Reklamı