Özel Arama

Konu İnternet Reklamcılığı ise kelimelere dökülen ilk cümleler de Online Mecranın diğer mecralara kıyasla çok daha net verilerle ölçümlenebilir olduğuyla bağlantılı bir şekilde gelişir her zaman. Reklam görsellerinin kaç defa görüntülendiğinin, kampanya dahilinde kaç farklı (tekil) ziyaretçiye ulaşıldığının, reklam bannerları üstünden kampanya hedef sayfasına ( landing page ) kaç ziyaret sağlandığının net ve gerçek rakamlar ile raporlandığından bahsedilir hep biz internet reklam ajansı çalışanları tarafından. Bu söylenenlerin hepsi kuşku götürmez gerçeklerdir pek tabiiki. Ancak pek azımız bu rakamların gerçek anlamda neleri ifade ettiğini ve bu rakamlar ile neler yapabileceğimizin farkındayız.

Reklamverenlere sunulan raporlarda kampanya genelindeki reklam görüntünlenme adeti, toplam click ( hedef sayfa yönlendirme ) sayısı ve mecraya ödenen bütçe ile doğru orantıda ortaya çıkarılan click maliyetileri belirtilmektedir. Bu istatistikler Ad-Server diye adlandırılan , internette reklam yayınına olanak sağlayan yazılmlar sayesinde raporlanmaktadır. Sektörde her yayıncı ağının kullandığı farklı birer Ad-Server bulunsa da tüm bu yazılımlar günümüze kadar sundukları veriler ile sektörde güvenilirliklerini kanıtlamışladır.  İş, bu verilerin doğru analiz edilmesinde ve reklamverenin bir sonraki kampanyasının kurgulanması aşamasında doğru yol gösterilmesindedir. Hatta yapılması gerekenler burada da bitmemeli; reklamverenlere daha fazla hangi bilgilerin sunulabileceğinin cevaplarının  aranması ve sürekli gelişen Internet Teknolojilerini kullanarak kampanyanın başarısını ölçümleme adına daha ne kadar detaya girilebileceğinin sınırları zorlanmalıdır. Teknoloji sektöre her gün başka bir yenilik sunarken, bu yeniliklerin mecra kullanım alanlarına aktarılması ve reklamverenlere hep daha fazlasını sunabilmenin keyfi yaşanmalıdır.

İşte Internet Mecrasını diğer mecralardan ayıran en büyük özellik budur: Beklentilerin her zaman daha fazlayı hedeflemesi ve kurgulanan her kampanyanın bir öncekinden çok daha büyük başarılara imza atabilmesi…

Kısaca örneklemek gerekirse; günümüz teknolojisi ile bir online reklam kampanyası üzerinden hedef siteyi ziyaret eden bir ziyaretçinin bu site içerisindeki davranış biçimi kolaylıkla takip edilebilmektedir. En çok hangi sayfaları dolaştığı, hangi ürün sayfasında en çok vakit geçirdiği ve en önemlisi hangi sayfanın ardından siteyi terk ettiği raporlanabilmektedir. Hedef site içerisinde mevcut olan formların doldurulma oranları ziyaretçilerin yönlendirildiği mecra bazında ayrı ayrı raporlanabilmektedir.  Bir e-ticaret sitesinin en çok hangi site üzerinden gelen kullanıcılara satış yaptığı, satış değerlerine kadar tutulup; reklam geri dönüş oranları ( conversion rate ) birim maliyet ve kazanç olarak rakamlara dökülebilmektedir.

Tüm bu istatistiklerin doğru analizciler tarafından değerlendirilip; gerçek anlamları hepimizin anlayacağı dile uyarlandığında sahip olduğumuz veri başka hiç bir mecradan toplayamayacağımız kadar değerli ve gelecekte kurgulayacağımız kampanyalarımızı tek başına aydınlatmaya yetecek kadar parlaktır.

Unutulmaması gereken Internet Mecrasının bizlere sunabileceği faydaların daha sadece başındayız. Bu sektördeki çözüm ortaklarımızdan da daha fazlasını istemeye devam etmeli , hiçbir zaman elimizdeki veri ile yetinmemeliyiz. Bilmeliyiz ki şu an biz  bu yazıyı okurken bile bir yerlerde birileri yepyeni bir online reklam aracının lansmanını yapıyor, yeni bir reklam teknolojisinin beta testini aktif hale getiriyor veya müşterilerinin yeni reklam kampanyalarını ellerinde daha önce hiç edinemedikleri veriler ışığında planlıyor olabilirler.

Asla yerinde saymak istemeyenler için…  ‘’Ölçümlenebilir’’ Mecra Internet!

0 yorum


İnternet Reklamcılığı Satış Pazarlama Nedir? Pazarlama Teknikleri İnternette Reklam Google Reklamı