Özel Arama

 Pazarlama planının oluşturulup, yazılması sadece bir başlangıçtır. Planın, öngörülen amaçlara ulaşmayı sağlayabilmesi için uygulanması gereği vardır. pazarlama planında yer alan stratejide, her kararda ve uygulanacak her eylemde birileri sorumluluk üstlenmelidir. Genel olarak, girişimci bu sorumluluğu kendisi taşır. Girişimin başlatıcısı, kurucusu olarak girişimci tüm eylemleri bu sorumluluğu kendisi taşır. Girişimin başlatıcısı, kurucusu olarak girişimci tüm eylemleri doğrudan kontrol eder. Bu açıdan, yeni ve küçük bir işletme için en iyi örgütlenme, en basit ve yalın olanıdır. Birçok eylemin ve işlevin yerine getirilmesini üstlenmiş olan girişimciye, herkes doğrudan sorumludur. 

 Girişimci aynı zamanda, satın alma elemanı, muhasebeci, satış elemanı, yeni fikirlerin yaratıcısı ve işyerinin bir çalışanı olarak görevler üstlenir. Her şey hakkında bilgi sahibi olan bir kişi konumundadır. Ancak, gerektiğinde dışarıdan uzman yardımı isteyebilmelidir. 

 Girişimci, kendi küçük işletmesinde çalışanlar ile düzenli, yoğun, kişisel ilişkiler içindedir. Bu yüzden, bir grup temel amaca ulaşma görevi, herkesin konu üzerinde yoğunlaşması durumunda yerine getirilebilir. Tek bir amaca ulaşmak için belirli sorumlulukların kişilere dağıtılması da görevlerin düzgün biçimde yerine getirilmesini sağlayabilir. Girişimci, temel olarak bu aşamada şu soruları sorup, cevaplamaya çalışmalıdır. 

•  Kim hangi işten sorumludur? 
•  Kim hangi işin tamamlanmasından sorumludur? 
• Pazarlama planı, belirli görevler için hangi sorumlulukları vermektedir? 
• Çalışanlar, hangi düzeyde deneyim ve beceriye sahiptir? 
•  Yetki ve sorumlulukların dağılımı nasıldır ve yeterli midir? 
•  Görevlerin yerine getirilmesinde eğitim ihtiyacı var mıdır? 

Bu sorulara verilecek cevaplar, girişimcinin işleri daha iyi koordine etmesine yardımcı olacaktır. Unutmayalım ki, küçük işletmelerde tüm koordinasyon işleri girişimcinin önemli görevlerinden biridir.  İnsanlara, “duymak istediklerini söylemek” insani bir zaaftır. Başarılı bir girişimci, erken öğrenilen kötü bir haberin, geç öğrenmekten daima daha az maliyetli olacağını bilen, anlayan kişidir. Yeni ve küçük işletmelerde, kimin işe alınacağı ve nasıl sorumluluklar verileceği çoğu zaman büyük sorunlar yaratmaz.  Şirket başarılar kazanıp büyüdükçe, aynı konular girişimcinin daha çok zamanını alacaktır. Bu noktadan sonra ise, profesyonel yöneticiler ve danışmanlarla çalışmak kaçınılmaz olabilecektir. 

  Çalışanların Adanmışlığı 

 Pazarlama planının başarılı olması, onun çalışanlar tarafından sahiplenilmesini ve hedeflere ulaşmak için adanmışlığı da zorunlu kılmaktadır. Sadece, planda isimleri yazmak yeterli değildir. hiç kimse görevi kabullenip, onun yaşamasını ve önemini savunmadan gerçek anlamda görev almış sayılmaz. Basılı hale getirilmiş ve “kim, nerede, ne işi yapacak” sorularını cevaplayan görev bültenlerini düşünün. Gerekli görüşmeler ve konuşmalar yapılmadan, çalışanlar teşvik edilmeden, planda öngörülen görev tanımları ve onları yerine getirme arzusu sadece bir temenni olarak kalabilecektir. Bu yüzden, çalışanların adanmışlığı başarı için şarttır. Bunu sağlamak için üç adımlı bir süreç takip edilebilir: 

 • Öngörülen görevlen kabullenilmelidir. 
•  Üstlenilen görevlere adanma sağlanmalıdır. 
•  Görevleri üstlenen çalışanların, bu görevleri savunabilecek kadar coşkulu, 
istekli ve inançlı olmaları sağlanabilmelidir. 
 
Sürecin tamamlanmasında, “biz” duygusunu yaratmak kadar, eğitim, parasal ve parasal olmayan teşvikler de önemlidir. Takım ruhunu oluşturmanın, başarılı bir yönetim amacı olduğunu da unutmamak gerekir. eğer, bu süreç iyi çalışmıyor ve kimse görevleri, amaçları gerçekleştirmeye istekli görünmüyorsa, daha  fazla zarar görmemek için yeniden düşünmek ve gerekirse sorumlulukların, görevlerin değiştirilmesine gitmek akıllıca bir yol olacaktır. 

0 yorum


İnternet Reklamcılığı Satış Pazarlama Nedir? Pazarlama Teknikleri İnternette Reklam Google Reklamı